Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb a prispôsobenie reklám. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií Akceptujem
 
 
 
 
Ako hľadať prácu  |  Kariéra  |  Osobný rozvoj  |  Sieťový marketing  |  Na stiahnutie  |  Videá  |  Sociálna trojčlennosť

Viete, že...Viete, že... Výsledky vyhľadávania si môžete nechať posielať každý deň na e-mail bez toho, aby ste sa museli zaregistrovať.
Domov » Články » Sieťový marketing » Tri najvážnejšie prekážky úspechu v sieťovom marketingu

Tri najvážnejšie prekážky úspechu v sieťovom marketingu

verzia pre tlač
poslať e-mailom
 
Cez prekážky
Keď ľudia začínajú spoluprácu s organizáciou sieťového marketingu, kladú si otázky:
Aké sú šance na zarobenie skutočných peňazí?
Je sieťový marketing najlepší spôsob zarábania peňazí alebo zo mňa viac peňazí vytiahne ako môžem naozaj získať?
Aká spoľahlivá je táto spoločnosť, bude mi pomáhať k úspechu a zaručí mi vyplatenie ziskov?

Odpovede sú zahrnuté do partnerskej či sprostredkovateľskej zmluvy a ďalších dokumentov, ktoré vám dá k dispozícii konkrétna spoločnosť, ale ako to už v obchode chodí, žiadna spoločnosť vám nezaručí úspech ani v prípade, že budete veľa tvrdo pracovať. Skúsený MLM pracovník vie, že je potrebná vytrvalosť, tvrdá práca, kus šťastia a ochota naučiť všetko, čo si táto činnosť vyžaduje.

S tým súvisia tri základné problémy, ktoré bránia ľuďom v dosiahnutí úspechu v tejto oblasti.

Veľmi vysoké očakávania
Začiatok práce v MLM je zvyčajne spojený s nadšením, ktoré nový pracovník získal (prevzal) od svojho sponzora. Aj keď je toto nadšenie dôležité, problém je, že začiatočník môže mať nereálne očakávania. Tie sa týkajú hlavne výšky ziskov a úspešnosti v predaji. Je to syndróm "rýchleho zbohatnutia", ktorý pochová najviac perspektívnych pracovníkov. To, čo zvyčajne nedokážu pochopiť je, že MLM je rovnaká príležitosť ako iné obchodné príležitosti - musíte vytvoriť určité podmienky, spĺňať určité predpoklady a urobiť určité veci, aby sa dostavili výsledky. Čakať, že sa peniaze budú sypať bez toho, aby človek vedel čo a ako má robiť, je naivné.
Treba myslieť na to, že MLM nie je schéma rýchleho zbohatnutia. Ak vám to niekto tvrdí, radšej sa od neho držte ďalej a nespolupracujte s ním. Je správne poznať možnosti, ktoré poskytuje MLM - a tie často bývajú ohromujúce a môže sa zdať, že sa vďaka nim hocikto môže stať milionárom. Ale nikto nemôže tvrdiť, že sa to dá dosiahnuť bez usilovnej práce a že je to ľahké. Je to ťažké. Je to rovnako ťažké ako byť rodičom a predsa sa väčšina ľudí stane rodičmi - nezľaknú sa, aj keď vedia, že ich čakajú roky práce a zodpovednosti.

Nedostatok vzdelania
Nemyslí sa tým vzdelanie získané v škole, aj keď to v určitom smere môže byť užitočné. V MLM je potrebné mať aj iný druh vzdelania.
Jednak sú to poznatky o systéme práce a o tovare, ktorý predávajú či službe, ktorú poskytujú - čiže o produkte. Je veľmi dôležité čo najpodrobnejšie poznať svoj produkt. Produkt ste nevymysleli vy a preto k nemu nemáte ten správny vzťah. Musíte si tento vzťah vytvoriť. A najlepšie si ho vytvoríte tým, že ho spoznáte čo najlepšie - a samozrejme spoznáte výhody, ktoré môže zákazníkovi priniesť.
Ďalšie vzdelanie sa týka metód reklamy a predaja. Bez ich znalosti sú vaše šance na úspech minimálne - ak nepatríte medzi tých šťastlivcov, ktorí dokážu intuitívne vycítiť, čo treba povedať či urobiť.
A nakoniec vzdelanie a znalosti o vedení ľudí, bez ktorého nikdy nevybudujete pracovnú skupinu, ktorá významne zvýši vaše príjmy.
Aj keď môže ľudí odradiť potreba sa naučiť veľa vecí, ktoré sú často náročné, je treba si uvedomiť, že sa učíte zatiaľ čo zarábate peniaze (čo sa samozrejme v klasickom vzdelávaní nestane). A čím viac sa naučíte tým viac máte možnosť zarobiť.

Neschopnosť vcítiť sa do potrieb zákazníka
Aj pracovníci, ktoré prekonali prvé dva problémy môžu zlyhať na to, že nedokážu správne vnímať a chápať potreby zákazníka. Ak sa sústredia na seba (hoci s dobrým zámerom) a na zarábanie peňazí, zabudnú na zákazníka a na to, že práve on je rozhodujúcich faktorom v celom obchode. Snažia sa potom predať produkt bez ohľadu na to, či zákazník chápe výhody a či ho potrebuje a spôsobujú tak problémy zákazníkovi i sebe.
Mali by sa učiť ako sa vcítiť do zákazníka. Ako spoznať kedy je vhodný čas na ponuku a uzavretie obchodu. Mali by tiež veľmi pozorne a dôsledne vnímať zákazníkove sťažnosti a ústretovo riešiť prípadné reklamácie. A nezabúdať na to, že tam vonku existujú ľudia, ktorý ich produkt práve nepotrebujú a možno ho nebudú potrebovať nikdy.

A na pozadí toho všetkého by mal byť úprimný úmysel robiť seriózny obchod a pomáhať ľuďom k lepšiemu životu otváraním nových príležitostí.

 verzia pre tlač
poslať e-mailom

 



   

Viete, že...Viete, že... Na portáli Práca na dosah môžete vyhľadávať pracovné ponuky z celého slovenského internetu.
TOPlist