Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb a prispôsobenie reklám. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií Akceptujem
 
 
 
 
Ako hľadať prácu  |  Kariéra  |  Osobný rozvoj  |  Sieťový marketing  |  Na stiahnutie  |  Videá  |  Sociálna trojčlennosť

Viete, že...Viete, že... Ak sa vám nechce pri vyhľadávaní vypisovať názov pracovnej pozície stačí kliknúť na "Nechce sa mi písať" a môžete názov vybrať zo zoznamu.
Domov » Články » Ako hľadať prácu » Ako si získať sympatie osoby, ktorá vedie pracovný pohovor

Ako si získať sympatie osoby, ktorá vedie pracovný pohovor

verzia pre tlač
poslať e-mailom
 
Pohovor
Pracovník, ktorý vykonáva pohovor s uchádzačmi o zamestnanie to má ťažké. Musí dôkladne preveriť všetkých potenciálnych zamestnancov a zároveň musí vybrať nového zamestnanca čo najrýchlejšie. Je to náročné. Ale práve táto skutočnosť vám môže pomôcť.

Je to veľká príležitosť - ak sa dokážete vžiť do ich postavenia a uľahčiť im ho, zvýši sa Vaša šanca na úspech. Získate väčšiu kontrolu nad priebehom pohovoru.

A ako to môžete dosiahnuť?

1. Dôkladne a pozorne počúvajte
Ukážete tak, že ten, kto kladie otázky, je pre Vás dôležitý a predovšetkým - zaujímate sa o neho a rešpektujete ho! Navyše sa Vám nestane, že nejaká dôležitá informácia ujde Vašej pozornosti.

2. Prejavte záujem otázkami
Starať sa v prvom rade o seba je prirodzené. Ale pri budovaní dobrých vzťahov je životne rozhodujúce ukázať Vášmu partnerovi v rozhovore (budúcemu kolegovi), že on je tu najdôležitejší. Tým samozrejme posilníte aj vlastnú pozíciu.

3. Buďte úprimný, urobte všetko, o čom ste hovorili, že urobíte
Úprimným vystupovaním, úplnými odpoveďami a poskytnutím informácií, ktoré potrebuje zástupca potenciálneho zamestnávateľa, dávate dôležitý "sľub" - bude Vás považovať za seriózneho človeka. Nesklamte ho, dodržte všetko, čo ste sľúbili.

4. Pomáhajte udržiavať konverzáciu
Nechovajte sa pasívne. Vychádzajte v ústrety poskytnutím ďalších relevantných informácií, na ktoré sa Vás doteraz nepýtali. Pomôžete im dozvedieť sa čo potrebujú a tým pomôžete aj sebe!

5. Podeľte sa o zdroje
Niekedy môžete mať v priebehu pohovoru pocit, že viete o danej téme viac ako pracovník, ktorý vedie pohovor. Môžete mať prístup k zdroju informácií, o ktorom on nevie. ponukou na dodávať tieto k ich po prípade, vy budete tvoriť dvojcestný proces a ten emocionálne spojiť ich vašej strane.

6. Neodsudzujte, buďte objektívny
To je veľmi dôležitá vlastnosť. Je také jednoduché odsudzovať druhého alebo sa riadiť predsudkami, keď ste pod tlakom (a niektorí ľudia sa tak chovajú stále). Ukážte, že dokážete byť ústretový a chápete problémy druhých a že sa dokážete rozhodovať na základe faktov.

7. Snažte sa menej hovoriť a viac počúvať
Toto môže byť počas pohovoru veľmi ťažké, prišli ste predsa preto, aby ste o sebe hovorili, aby ste sa prezentovali. Ale v určitých okamihoch môžete takto so zástupcom potenciálneho zamestnávateľa budovať dobrý vzťah. Nezabúdajte, že tento postup môžete využiť pred začiatkom a po skončení samotného pohovoru (rozhovor v telefóne, príchod na pohovor, predstavenie sa, zvítanie sa, rozlúčenie sa) a nemusíte teda mlčať vtedy, keď je skutočne potrebné, aby ste hovorili.

8. Vyhraďte si na pohovor dostatok času
Niekedy sa počas pohovoru ukáže, že s Vami chcú trochu dlhšie hovoriť o určitej téme (ktorá sa Vám možno nebude zdať dôležitá). Buďte prístupný takémuto rozhovoru, investujte ten čas aj napriek ďalším povinnostiam, ktoré Vás čakajú v ten deň - je to veľká šanca príležitosť pozitívny dojem. Záujem o to, čo zaujíma druhého je vždy dobrým začiatkom ako budovať pozitívny vzťah.

9. Hovorte "áno", ak môžete, a "nie", ak nemôžete - a buďte úprimný
Nedodržaním tejto zásady môžete veľmi ľahko vyslať zlý signál. Zástupca spoločnosti tu môže ľahko rozpoznať Vašu integritu - alebo jej nedostatok. Ak hovoríte niečo iné ako naznačuje Vaša reč tela, hlas a celkové vystupovanie, môže si to vysvetliť ako Vašu nečestnosť alebo neschopnosť vyjadriť názor.

10. Vystupujte pozitívne a aktívne
Využite každý okamih, ktorý Vám umožní sa takto prejaviť. Nestačí iba hovoriť o tom aký ste, musíte predviesť kým skutočne ste. To je to, čo potrebujete - demonštrovať svoje pozitívne vlastnosti - a máte na to obmedzený čas počas pohovoru, preto neváhajte.

Nie je ľahké budovať dobré vzťahy s ľuďmi. Ale v každom z nás je potenciál, ktorý nám umožní si získať priateľov a spojencov - aj medzi zástupcami potenciálnych zamestnávateľov, ktorí s nami robia pracovný pohovor.

 verzia pre tlač
poslať e-mailom

 



   

Viete, že...Viete, že... V diskusnom fóre Hovorte o zamestnaní môžete vkladať príspevky aj anonymne vďaka čomu je chránené vaše súkromie.
TOPlist