Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb a prispôsobenie reklám. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií Akceptujem
 
 
 
 
Ako hľadať prácu  |  Kariéra  |  Osobný rozvoj  |  Sieťový marketing  |  Na stiahnutie  |  Videá  |  Sociálna trojčlennosť

Viete, že...Viete, že... Výsledky vyhľadávania si môžete nechať posielať každý deň na e-mail bez toho, aby ste sa museli zaregistrovať.
Domov » Články » Ako hľadať prácu » Ako čo najlepšie začať pracovný pohovor

Ako čo najlepšie začať pracovný pohovor

verzia pre tlač
poslať e-mailom
 
Odev je dôležitý
Jedna z najviac opakovaných a zároveň aj najviac zanedbávaných právd o úspechu (v hľadaní práce aj v čomkoľvek inom) je táto: šaty robia človeka.

Dobrý dojem je rozhodujúci (prvý z 25 dôvodov, prečo zamestnávateľ odmietne uchádzača, je jeho vzhľad). Pamätajte si, že sa prezentujete budúcemu zamestnávateľovi a prvé, čo zástupca zamestnávateľa vidí je váš vzhľad, váš odev - a to ešte skôr ako sa s ním pozdravíte. A už pri tom prvom pohľade si začína robiť úsudok. Preto musíte urobiť maximum, aby ste sa obliekli primerane tomu, o akú pracovnú pozíciu sa uchádzate. Samozrejme vám to automaticky nezaručí úspech, ale jednoznačne sa vaše šance zvýšia.

Neznamená to, že je správne posudzovať ľudí iba podľa vzhľadu, ale realitou je, že vás budú posudzovať aj podľa toho ako vyzeráte. Pracovník poverený výberom zamestnancov to využíva ako prvý filter. Prečo? Ak má na jednu pracovnú pozíciu vybrať osobu spomedzi desiatok uchádzačov, tak si tým výrazne ušetrí čas.

Ako sa teda máte obliecť?
Konzervatívny prístup k obliekaniu je vo všeobecnosti spoľahlivý (nič tým nepokazíte). Dnes sa však stále častejšie očakáva od zamestnancov, že presne vedia aký odev je vhodný pre pracovnú pozíciu, o ktorú sa uchádzajú. Určité profesie si vyžadujú formálny odev, iné športovo - elegantný a podobne. V rámci prípravy na pohovor si zistite, ako sa obliekajú zamestnanci na pozícii, o ktorú sa uchádzate. Ak má organizácia zamestnávateľa aj určitý špecifický kódex odievania (napríklad modrá košeľa/blúzka), môže vám byť užitočné, ak sa tomu prispôsobíte už pri pracovnom pohovore.

Nemusíte vynakladať veľké sumy na nákup šiat len kvôli pracovným pohovorom (aj keď doplniť si šatník novými a modernými kúskami samozrejme nie je nikdy na škodu). Nie je nutné mať najmodernejšie značkové oblečenie, množstvo šperkov a podobne. Ak nemáte prostriedky nazvyš skúste vyjsť s tým, čo je k dispozícií a postarajte sa o to, aby ste dodržali nasledovné:

  • čistý, vyžehlený a upravený odev, v ktorom sa dobre cítite,
  • čistá a neopotrebovaná obuv,
  • čisté vlasy a upravený účes,
  • upravené a čisté nechty,
  • parfém (nič výrazné) a/alebo dezodorant,
  • žiadne viditeľné tetovanie alebo pirsing,
  • umyté zuby a svieži dych,
  • nežuvajte žuvačku,
  • necmúľajte cukrík ani nemajte nič iné v ústach,
  • noste minimálne množstvo šperkov (obrúčka je ideálna).

Pred pohovorom si vždy svoj vzhľad skontrolujte. Dôležité je urobiť kladný dojem - to znamená čistý, upravený, vkusný. Je to najlepší spôsob ako môžete začať pohovor.

Hlasujte na hlasuj na vybrali.sme.sk

 verzia pre tlač
poslať e-mailom

 



   

Viete, že...Viete, že... Výsledky vyhľadávania si môžete nechať posielať každý deň na e-mail bez toho, aby ste sa museli zaregistrovať.
TOPlist