Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb a prispôsobenie reklám. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Viac informácií Akceptujem
 
 
 
 
Ako hľadať prácu  |  Kariéra  |  Osobný rozvoj  |  Sieťový marketing  |  Na stiahnutie  |  Videá  |  Sociálna trojčlennosť

Viete, že...Viete, že... Vyhľadávať v pracovných ponukách môžete aj v cudzom jazyku.
Domov » Články » Budovanie kariéry » Konflikty na pracovisku, čo s tým?

Konflikty na pracovisku, čo s tým?

verzia pre tlač
poslať e-mailom
 
Konflikt na pracovisku
Mali ste alebo máte konflikty na pracovisku, konkrétne konflikty s vaším nadriadeným alebo kolegom? Ak áno, nie ste sám. Tieto problémy sú oveľa bežnejšie ako sa môže zdať. Nikdy nie je dobré ich podceňovať alebo zanedbávať. Ak sa s niečím takým stretnete, musíte si dávať veľký pozor, ako na to zareagujete a aké to môže mať dôsledky.

Pri konfliktoch na pracovisku je potrebné vziať do úvahy veľa faktorov. Jedným z prvých je to, s kým tento konflikt máte - čiže v akom postavení je dotyčná osoba voči vám. Ak je to váš kolega, môžete začať problémy riešiť za pomoci vášho nadriadeného. Ak je to váš šéf, mali by ste sa obrátiť na osobu nad ním.

Je vhodné mať konflikt zdokumentovaný, ak je to možné. Kedy sa čo udialo, aký bol priebeh, ako ste sa pokúšali dať všetko do poriadku. Tiež uvážte, aký podiel na konflikte máte vy. Buďte k sebe kritický. Neboli ste unavený, podráždený, neurobili ste chybu, na ktorú oprávnene niekto poukázal? Urobte to, pretože presne to urobí aj osoba, ktorú požiadate o vyriešenie konfliktu.

Ak už s niekým budete hovoriť o vzniknutom probléme, buďte veľmi opatrný pri tom, ako situáciu a chovanie oboch strán popisujete. V návale rozčúlenia a negatívnych pocitov vám môže všeličo vykĺznuť. Nezabudnite, že skresľovanie situácie vo váš prospech, urážanie či ohováranie kolegu vám určite neprospeje. Preto si dopredu premyslite, čo a ako chcete povedať.

V prípade, že chcete o konflikte informovať nadriadeného, potrebujete vedieť aký je jeho vzťah k osobe, s ktorou máte konflikt a či už má nejaké informácie (napríklad od ostatných kolegov, ktorí boli svedkami konfliktu alebo od druhej strany). Aj v prípade, že váš šéf je s dotyčným kolegom kamarát, predostrite mu problém a požiadajte o riešenie. Musíte to urobiť aj keď dopredu viete, že vám nepomôže. Až potom totiž môžete ísť za vyšším nadriadeným bez toho, aby ste sa svojho šéfa dotkli tým, že ho obídete.

Naproti tomu, ak vy máte problém s vaším nadriadeným, musíte si dôkladne zvážiť či pôjdete informovať vyšších nadriadených. V takom prípade je rozhodujúce, čo je príčinou sporov - sú to osobné nezhody, nespravodlivé rozhodovanie, neuhradené nadčasy, obťažovanie? Skutočne sa to nedá vyriešiť pokojným a rozumným rozhovorom s vaším šéfom?

Ak neuspejete u neho (nebude chcieť uznať oprávnenosť vašich výhrad), obráťte sa na vyšších pracovníkov. Dohodnite si osobitné stretnutie a nespájajte to s riešením iných záležitostí, aby ste dali najavo dôležitosť toho, čo mu chcete predostrieť. Aj tu musíte dôkladne strážiť svoje slová a vyvarujte sa osočovania, urážania či skreslenia situácie. Snažte sa o čo najväčšiu profesionalitu a triezvy popis konfliktu tak, aby vyšší nadriadený videl, že sa snažíte vyriešiť problém s chladnou hlavou.

Pamätajte si, že každý konflikt je najlepšie riešiť na začiatku. Objektivita a sebaovládanie vám budú najlepšími sprievodcami a radcami, aby ste sa dokázali so vzniknutou situáciou vysporiadať. Ak ste však urobili všetko pre to, aby ste problémy urovnali a snažili ste sa profesionálne a spravodlivo pristupovať k veci a napriek tomu ste nič nedosiahli, možno je čas na zmenu zamestnania.

Pomohol vám tento článok? Podporte ho na hlasuj na vybrali.sme.sk

 verzia pre tlač
poslať e-mailom

 



   

Viete, že...Viete, že... Vyhľadávacia funkcia na portáli Práca na dosah prehľadáva pracovné ponuky z 50 slovenských pracovných serverov a webstránok.
TOPlist